Saturday, January 15, 2011

risau MyEm0.Com

hi. lame tak menulis. bz ke? malas yang ye nye. hehe.. MyEm0.Com

hmmm... MyEm0.Com
aku tak suke risau. sebab ape yang aku risaukan tu kadang2 bole jadi betol. takotttt....
aku kan penah share pasal aku takot pasal minyak n tayar. see... tak lame lepas aku risau teros aku punye tayar pancit. minggu ni pancit lagi. macam cib sket la. mampus kopak la aku kalo setiap minggu kena tukar tiub ye dak...? lain la kalo duit bekepuk. haih.

okay. lately aku salu risau pasal accident. ye. aku sangat risau pasal accident tau. takottt.
tibe2 semalam yan bagitau aku, kay accident. tapi tak terok mane la. cedera ringan.
hmm lagi la buat aku takot. haish. MyEm0.Com

tadi aku beniat nak pegi membeli belah dalam kadar bejimat kat warta. nak beli la sket2 barang makan. drumet ke sedap jugak nak wat goreng2. aku ingat nak pegi lepas isya' la. memamg aku gerak lepas isya' pon.
baru je klua dari tempat jaga tu ujan turun. renyai2 la.
dalam ati aku macam nak patah balik. malas la nak redah ujan. kang kalo ujan lebat mati aku sangkut kat warta tu. pukul bape pulak nak balik nanti kan.
aku pon decide singgah petronas je beli roti. buat lapik perot. hee~ saving!
on d way nak balik ni aku lalu jalan bukan jalan besar la. depan2 kedai gitu. tempat parking besepah.
aku tak la pulak nak belaju-lajuan dekat kawasan macam tu. ape rase kan. ceyh.. jiwa nak rempit je kan..
elok aku bawak moto secara betenang ni ade la sebijik keta nak masuk parking. aku kat sebelah kiri. keta tu sebelah kanan. ntah meroyan ape la keta tu dok sebelah kanan. dah la gabak. block laluan org sebelah kanan.
aku pon terus macam biase la. lagipon keta tu tak menghalang laluan aku pon. dengan tibe2..... tuppp klua sebijik keta blakang mpv [ haa keta gabak tadi mpv ]. tekejot aku. terus la aku tekan brek. kalo tak da melekat aku kat keta tu. mase tekan brek tu jalan pulak licin. memang dah dekat sangat ngan keta tu of cos la brek pon mengejot. mensasar moto aku. naseb tak tebalik je. keta tu pon naseb tak langar aku.
haish. kus semangat. sumpah kaki tangan aku sume ketar. adeiii. takotnyeee...
kalo aku jatuh tadi aku mesti kena langgar ngan keta tu sebab keta tu dekat sangat. bak kate orang dah bole selisih bahu. haish. selawat aku dalam hati.

"Ya Allah. Kau selamatkanlah hamba-Mu ini. Amin."

semoga tak de la kejadian buruk belaku di masa akan datang.
tapi actually lagi kite berhati2 lagi la cepat nak jadi ape2. tapi tak bole pk gitu.
so juz hati2 saje n take care of ur own. malang ni tade pulak bagi bau masak lemak ke ape kan..

**semoga kawan2 saya juga selamat di mana saja.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...