Sunday, February 13, 2011

WANIEY WANTED

NORHAZWANI HUSIN

aku tatau la nape name aku dari aku start masuk skola dulu tak penah lekang dari mulut2 cikgu ke or sape2 la..aku ni salu dicop "WANTED"
************************************************
# MASE SKOLA RENDAH #


" eh mane plak budak ni? tak datang arini? cikgu macam nampak die tadi...."
** aku dok bawah meja tido mase tu. kawan aku kejot soh dok atas kusi sebab cikgu masuk tapi bukan nak mengajar pon. saje. elok aku bangun..... **
" haa ade kamu HAZWANI.. ingat menyorok tadi. ni ade budak nak bagi bunga kat kamu...."
** macam bongok! tapi memang kenangan betol.cikgu tolong pas bunga dari budak kelas sebelah..konon minat aku. macam haremmmmm...**
------------------------------------------------------------------------

# SKOLA MENENGAH #

[case 1 ]
" HAZWANI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!TUNGGU KAT SITU"
** 8 batu jaoh seberang dataran cikgu disiplin aku bole jerit name aku... macam ade cop plak kat muke aku ade wat salah mase...nak jugak cari salah aku tuu..**

[case 2]
" HAZWANI... kenape pakai baju skola time outing? tatau ke kena pakai baju batik?"
** kena plak ngan pak gad skola... bendenye time skola aku klua pegi check mate. klua jela pakai baju skola. KENA!. haish..**

[case 3]
" awak HAZWANI lepas ni kena bawak ayah awak pegi meja disiplin. markah merit awak rendah..."
** heyy cikgu kan aku da topup markah before parent kena datang sign. nape kena tolak lagi???? adeiii stress aku..ade je salah aku kan..**

[case 4 - TERBAEKKKK!! kantoi tak pegi prep.. wahaha :D ]
" HAZWANI... cikgu tau awak kat dalam. cepat keluar!!!! "
** langsir tingkap pintu sume rapi ditutap. cikgu disiplin aku bole bau aku ade kat dalam bilek... haish dasar salu wat masalah betollll **
------------------------------------------------------------------
# MATRIKULASI #

" eh saya macam tak nampak awak dalam kelas semalam tapi saya nampak awak kat cafe kan.... HAZWANI "
** aku ponteng ngan 2 orang lagi classmate aku tapi nape name aku sorg je disebut plus cikgu nampak aku sorg je.....? macam taik! **


kat U, mase keje part time, mase training keje, sume pon tade beza... aku tetap "DIBURU"..
xpaham...

-------------------------------------------------------------------
# and now aku da keje.... same jugakkk!
tadi ade team briefing.. name aku disebut lagi...... #

" HAZWANI.. macam mane nak solve kalo prob ni jadi?? "
** name aku kena panggil sebab aku sembang kat belakang. SUMPAH. aku tak bukak mulut langsung mase tu. seap aku tengah tulis ape yang die tengah cakap. mende la...**

" HAZWANI.. kalo untuk masalah ni bape ari bole settle?"
** name aku lagi! orang len die tanak pulak sebutt....adeiiiii~**

" awak HAZWANI kan.. saya nak jumpa sekejap...."
**manager lain pulak panggil. mane ade masalah pon. saje je nak panggil aku. nape bukan member aku? aku da kena panggil bape kali, member aku relax je tak kena panggil.. dasar WANTED!"

and the last thing dalam team briefing tadi tengok KPI bulan JAN untuk sume team member..
" ouh. the highest, HAZWANI. well done! masih junior tapi dapat highest. bagus2!"
** kau tak rase bangge ke? wah~ kembang jap aku. yela. name aku kalo dalam team tak penah tak kena sebut sebab masalah but now...haaaaa...... YES! aku da buktikan..hmmm** 

-------------------------------------------------------------------
HAZWANI sane.. HAZWANI sini.. WANTED betol! ni baru sikit aku share. kalo tak pecaye, sile tanye member2 yang penah same2 bejuang ngan aku plus telibat jugak dengan case2 aku.. sampai dorang cakap, ko ni memang susah la nak bawak buat jahat. cikgu nampak je.. patu kantoi la.. haiyaaa~
kenangan....




pssstttt # jangan selasa dengan ape yang kite dapat sekarang. sile belaja ye HAZWANI.
psssttttt 2 # aku set positif dalam otak ni. dorang nak aku jadi TERBAEKKKKK! KEEP IT UP HAZWANI..
psssstttt 3 # name fb aku sekang WANIEY WANTED! HAHAHAHA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...